Търсене в този блог

петък, 10 ноември 2017 г.

Домашна шарена сол



До съвсем скоро не се замислях за това, че мога да си направя домашна шарена сол. Изобщо не ми е хрумвало, до преди няколко месеца. Един ден, правейки пуканки останаха доста „циганчета”. Тогава мама ми сподели, че се слагат в шарената сол. Стори ми се изключително странно. В началото бях скептично настроена,какво точно ще се получи, но реших да опитам. Оказа се,че там е заключен целият вкус.




Има шарена сол и с тиквени семки, но моята комбинация е с царевични зърна. Експериментирах с наличните ми подправки и се получи уникално вкусна. В повечето рецепти има и чубрица, но вместо нея сложих риган. Моят е домашен гръцки риган, и е много ароматен. Той е подправката ми за всяка гозба(който е зачитал няколко рецепти е забелязал), и нямаше начин да го пропусна. Няма да споменавам количества, защото не съм ги мерила, само ще споделя какви подправки сложих вътре:

 Домашна шарена сол





царевични зърна за пуканки
червен пипер
черен пипер
риган
чесън на прах
кимион
сол



За рецептата се използват само неизпуканите пуканки, или т. н. „циганчета”. Смилат се в блендер или чопър. Когато се смелят добре се прибавят останалите подправки. Всичко се смила още веднъж и се пресипва в сух буркан. И домашната шарена сол е готова. Ако са останали по едри парченца от пуканките, солта може да се пресее. Добър апетит!
П.С. С готовата шарена сол побългарих едно глакамоле :) . Получи се много добре!

6 коментара:

  1. Теди,
    от теб научавам,че " циганчетата " при приготвяне на пуканки се добавят към шарената сол.Интересно и атрактивно предложение, което непременно ще опитам.Аз задължително си правя домашна шарена сол, но обогатявам с различни чубрици - имам балканска чубрица, бял риган, червен риган, обикновена чубрица и сминдух, както и гръцки риган.Богат аромат се получава.Аз я правя с добавка на малко галета или царевично брашно, а понякога добавям смлени орехи.Е, като домашната шарена сол няма никъде.
    Поздрави и лека и спорна нова седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, домашната шарена сол е много ароматна и вкусна приготвена с препечени царевични зърна. А когато се добавят и останалите „мерудии” вече е неустоима. Поздрави и усмихнати дни!

      Изтриване
  2. Не мие идвало на ум да сложа тази съставка. Правила съм домашна шарена сол, но без "пуканки-неопукани". Ама това е новина! Супер си, Теди! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ти дадох идея, Кате! Честит празник на християнското семейство! Усмихнати поздрави!

      Изтриване
  3. Моята баба правеше такава шарена сол, с царевични зърна, чубрица, червен пипер, но аз не съм приготвяла.
    Правеше ни пуканки в тиган, с един капак отгоре, от някакъв сорт ситна балканска царевица.
    Твоята шарена сол звучи много ароматно, с този риган, те съм опитвала с риган.

    ОтговорИзтриване
  4. Веси, пуканките се правят от специална царевица за пуканки. Поне аз така знам, и тя наистина е дребна, сравнена с обикновенната царевица. А шарената сол с „циганчета” е много ароматна, комбинирана с риган е вкусна ;) Поздрави и усмихнати празници!

    ОтговорИзтриване