Търсене в този блог

петък, 24 юли 2015 г.

Гювеч със свинско и сини сливи




Скоро не бях приготвяла гювеч,  и след едно приятелско подсещане не ми трябваше много за да го направя. Пък и нямах много време за готвене, и реших, че ще го сготвя бързо. Нямах и време да се суетя около печката, затова всичко сложих в гювеча без предворителна топлинна обработка. Комбинацията на месо със сушени сини сливи ми е любима, наследена от моята баба. Вече съм показвала яхния със сини сливи, но това е голяма вкусотия и си заслужава да се покаже отново. Концепцията на рецептата е почти същата,  но все пак има доста разлики. Ето я и нея:


Гювеч със свинско и сини сливи




1.200 кг свинско месо от бут
3 големи глави лук
5 средни моркова
12-15 сушени сини сливи
2-3 с.л балсамов оцет
1 ч.л чесън на прах
2 ч.л мащерка
2 ч.л риган
сол
олио


Лука и морковите се почистват и режат на едро. Овкусяват се със сол и се поставят на дъното на гювеча. Месото се реже на едро, овкусява се с подправките и се слага върху зеленчуците. Налива се малко мазнина, чаша вода и балсамовия оцет. Слага се във фурната и се включва на 220 градуса. Пече се 1 час и 20 минути и се изключва. Гювеча престоява още поне 1 час във фурната, или докато изстине. Общо с подготовката на зеленчуците и нарязването на месото ми отне не повече от 1.30-1.40 часа. Месото и зеленчуците се сготвиха много добре, а сладостта от сливите беше чудесно допълнение. Добър апетит!

1 коментар:

  1. Запрятам ръкави, изглежда и звучи вкусно, само не става ясно сушените сливи кога и къде се нареждат в гювеча?

    ОтговорИзтриване