Търсене в този блог

понеделник, 25 януари 2016 г.

Супа със сушени гъби



След празниците ми се хапва нещо леко. Искам течна храна, искам супа. Обаче супата да е без месо, но да е ароматна и различна. И точно тук ми хрумва идеята за гъбена супа, но не обикновенна супа. Не искам супа с печурки, а такава със сушени гъби. Сещам се за сушената манатарка в шкафа, чудесна идея ;) ще я използвам. Бързо проверявам наличните зеленчуци и подправки,  и накрая имам цяла тенжерка с вкусна супа.  Ето я и рецептата :



Супа със сушени гъби





50 гр. сушени гъби ( при мен само манатарки)
1 морков
1 глава лук
1 к.ч ориз
1/2 ч.л куркума
1/2 ч.л червен пипер
1/2 ч.л чесън на прах
щипка лют червен пипер
бучка масло
олио
сол


Гъбите се измиват и нарязват на дребни парченца. Морковът се почиства и настъргва на средно ренде. Лука се нарязва на ситни кубчета. В малко мазнина се задушават лука и моркова. Прибавят се парченцата гъби. Посолява се и се подправя, налива се вода. След като супата заври се прибавя ориз. Разбърква се често, докато всичко се свари добре. Супата се изключва и се прибавя бучка масло. Разбърква се докато се разтопи. Приятен апетит!

4 коментара:

  1. Чудна е супата Теди.Много аромат , наситен вкус.Прекрасно предложение.Ще я приготвя и аз, много ми хареса рецептата.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, наистина е прекрасна! Приготвя се много бързо, и е идеална за времето навън! Снежни поздрави!

      Изтриване
  2. Чудесна е тази супичка, но тук в София видях в Била сушена манатарка и ми се струва, че цената беше нещо от сорта на 5 лв. за 10 гр, бррр, но ще проверя, да не бъркам.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Напълно е възможно, Веси! Не съм я купувала, свекърва ми е събрала и изсушила,и аз се възползвах. И сега я пласирам в манджите ;). Спокойна вечер и прекрасна нова седмица!

      Изтриване