Търсене в този блог

четвъртък, 29 януари 2015 г.

Тутманик със суроватка


Идеята за този тутманик е отново спомен от онова безгрижно и спокойно детство. В последните дни ми едно носталгично по отминалото време. Изцяло съм се отдала на чувствата да ме завладеят и отнесат отново там на село при баба и нейните тутманици. Тя никога не използваше рецепта, винаги ги правеше на око, и винаги се получаваха невероятно вкусни и ароматни. Събирахме се цялото семейство и две тави с тутманик свършваха мигновенно. Много пъти съм наблюдавала как ги прави, и сега се опитах да пресъздам тутманика от моето детство. Въпреки това има голяма разлика. Баба използваше свинска мас за тутманика, аз използвам масло. Тя печеше на печка с дърва, аз на фурна. Нейният тутманик беше с домашно сирене и яйца, моят е със суроватка. Правих домашно крема сирене и ми остана суроватка, която реших да вложа в тутманик. Ето и рецептата:

Тупманик със суроватка

 

 


600 гр брашно + допълнително за доомесване
350 мл. суроватка
1 пакет суха мая от 7 грама
2 с. л мед
2 с.л олио
2 с. л крема сирене
60-70 грама масло
300 грама сирене


Разтворих маята и меда в топлата суроватка, която имаше в себе си сол и шупна малко по-бавно от обикновенно. Пресях брашното, направих кладенче и вътре изсипах крема сиренето, олиото и маята. Омесих тесто. Оставих го да втаса и удвои обема си. Разделих тестото на 3 топки. Всяка топка разточих на кръг, наредих в тава за печене, като между корите намазвах с разтопено масло и наръсвах със сирене. Нарязах тутманика на ромбчета и намазах с масло последната кора. Оставих да втасва и изпекох в загрята на 220 градуса фурна. По средата на печенето намалих на 200 градуса и покрих с хартия за печене за да не изгори отгоре. Това е вкусен и страхотен тутманик!

Няма коментари:

Публикуване на коментар