Търсене в този блог

понеделник, 12 октомври 2015 г.

Тортичка с бишкоти




Тези дни ми е тортено, нищо че не ми се получават много, много тортите. Решила съм, ще започнат да ми се получават. Тортето се получи много нежно, с лек желиран слой, и вкусни напоени бишкоти. Дори най-големият критик вкъщи я хареса, затова я споделям. Докато се реша дали да я показва или не, тортата понамаля, затова показвам само едно парченце.


Торта с бишкоти




240 гр. бишкоти
3/4 ч.ч пудра захар
1 ч.ч кисело мляко
200 мл. течна сметана
400 гр. заквасена сметана
3-4 с.л какао
5 гр. желатин
сироп за сиропиране


Използвах откопчаваща се тортена форма 28 сантиметра. В подходящ поднос се поставя откопчаващия се ринг. Приготвя се съд с концентриран плодов сироп за потапяне на бишкотите. Аз използвах сироп от вишни. Част от бишкотите се разрязват напречно на две. Потапят се половинките в сиропа и се нареждат изправени по стената на ринга. По дъното също се подреждат сиропирани бишкоти. За крема първо се накисва желатина в малко студена вода. Течната сметана се разбира с миксер, прибавя се пудрата захар и какаото. Прибавят се заквасената сметаната и киселото мляко. Накиснатия желатин се загрява на водна баня, и постепенно се прибавя към крема. Разбърква се хубаво и се изсипва върху бишкотите. Оставя се в хладилник за няколко часа. Приятен апетит! 



6 коментара:

  1. Ето още розовооо... знаех си, че не съм само аз :)
    Много обичам торта с бишкоти. Лесна за приготвяне, а винаги с гарантиран резултат.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Розаво трябва да има, внася радост и усмивки ;). Хубава вечер, Миме!

      Изтриване
  2. Теди,
    рядко правя сладкиши и торти, но се налага.И все гледам да е по бързата процедура, с максимално малко продукти и по - лесна технология на приготвяне.Твоята торта с бишкоти е перфектна в този случай.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Такава беше идеята Ели, бързо и вкусно! Спокойна вечер!

      Изтриване
  3. Тази торта у дома не би пренощувала,страхотна свежест е,Теди,точно по наш вкус,с много крем!Хубава ,ведра октомврийска седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И ние не й мислехме много ;) Слънчев и усмихнат октомври!

      Изтриване