Търсене в този блог

петък, 9 октомври 2015 г.

Ориз с праз и маслини



Една любима постна манджичка, много изкушаваща и вкусна. Обичам да я приготвям в студеното време, и гореща, гореща да си похапвам. Приготвя се много лесно и бързо. Ето и рецептата :


Ориз с праз и маслини





3/4 ч.ч ориз
10-15 маслини
2 стръка праз
1 ч.л риган
1/3 ч.л черен пипер
1/3 ч.л чесън на прах
30-40 мл. олио
сол


Празът се почиства и измива. Нарязва се на колелца и се задушава в малко мазнина. Прибавя се почистеният ориз и подправките. Разбърква се докато всичко се смеси добре. Прехвърля се в тава, прибавят се маслините, и ако са без костилки, могат да се нарежат на 3-4 колелца. Залива се с вода и се пече в загрята фурна. Поднася се със свежа салата. Приятен апетит! 

4 коментара:

  1. Да си призная това ястие съм хапвала навремето в служебния стол...и много ми харесваше, но никога не съм приготвяла в къщи, ще се възползвам от рецептата някой ден, Теди!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз от скоро приготвям вкъщи тово постно ястие и много ми харесва. Нямам спомени преди да съм го яла, но сега си наваксвам. Поздрави!

      Изтриване
  2. Теди,
    много често приготвям това ястие с маслини и кореноплодни зеленчуци.Прекрасно е и за пости.Идеална гарнитура.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много го обичам този ориз, и още един с кисело зеле, също много вкусен! Поздрави!

      Изтриване