Търсене в този блог

петък, 16 октомври 2015 г.

Тиквена супа с гъби

Времето трайно захладня и минаваме на супена диета. Само мисълта за времето навън ме кара да включа всички котлони, и да приготвя топла и вкусна храна за семейството си. Обичам тиква, но никога не съм я приготвяла в солен вариант, затова реших да експериментирам отново, а резултата е очарователен. Ето и рецептата :

Тиквена супа с гъби




500 гр. тиква цигулка
200 гр. гъби
1 морков
1 глава лук
1 червена чушка
2 скилидки чесън
3 с.л масло
3 с.л олио
сол
по две щипки от:
индийско орехче
черен пипер
джинджифил
чесън на прах




Тиквата се почиства и реже на кубчета, моркова и пиперките на дребно, а гъбите на филийки. Лука и чесъна се наситняват. В тенжера се задушават гъбите с маслото, олиото и малко вода. Когато се задушат и омекнат, се изваждат в чиния. В същата мазнина се задушават лука и чесъна, прибавят се моркова и чушката. Накрая се добавя тиквата. Овкусява се със сол и подправки. Налива се вода да покрие зеленчуците. Вари се до омекването им и се пасира. Накрая се добавят гъбите. Супата може да се сервира с чеснови крутони. Приятен апетит! 

4 коментара:

  1. Теди,
    чудна супа се е получила.Тиквата е прекрасна за всякакви сладки и солени изкушения и много диетична.Аз я употребявам редовно, така ме е научила навремето баба ми.А и днес винаги имаме много тикви цигулки, лесно се работи с тях и са много вкусни.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е Ели, наистина се получи чудесно! Тепърва ще откривам солените й приложения! Сърдечен поздрав!

      Изтриване
  2. И аз правих скоро тиквена супичка, обичам я във всякакви варианти, макар сама да си я хапвам.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, то лошото е, че не искат да опитат! Ако го направят, може и да им хареса ;). Усмихнати поздрави!

      Изтриване