Търсене в този блог

четвъртък, 19 ноември 2015 г.

Яхния с гъби и грах



Никога до сега не съм готвила кладница, но затова пък направих смело една яхния с нейно участие. Оказа се доста вкусно ястие, и въпреки препоръката на продавачката да я панирам, аз си я направих както бях решила. Много интересна комбинация на грах с два вида гъби. Ето и как я приготвих:


Яхния с гъби и грах





150 гр гъби печурки
150 гр. гъби кладница
250 гр сварен грах
1 морков
1 стрък зелен лук
1/3 ч.л куркума
1/2 ч.л кимион
2 с.л брашно
1/3 ч.л черен пипер
олио
сол



Гъбите, моркова и лука се почистват. Моркова се реже на колелца, лука се разделя на бяла и зелена част и се реже на колелца. Печурките се режат на четири, кладницата се накьсва. В малко мазнина се задушава бялата част на лука и морковът. След като омекнат се прибавят печурките. Подправя се с черен пипер, сол, кимион и куркума. Когато сместа се задуши се прибавя кладницата. Следва брашното, малко вода и сварения грах. Когато брашното се свари се оттегля от огъня. Приятен апетит!

2 коментара:

  1. Теди,
    и аз не съм използвала кладница в ястия.Когато се налага винаги използвам печурка , имам страх по принцип от гъбите.Според някои източници кладницата е по - добра от печурката.Но се е получило интересно постно ястие.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много вкусна се получи яхнията, Ели. А кладницата е доста интересна на вкус, ще влезне в кухнята ми. Приятна вечер!

      Изтриване