Търсене в този блог

вторник, 3 ноември 2015 г.

Зеленчуков гювеч с кафяв ориз



Много харесвам ястията в гювечета, сготвени бавно, на по-ниска температура. Ароматни и изкушаващи зеленчуци в комбинация с новият за моята кухня кафяв ориз. Ястието може да се направи и с обикновен бял ориз, като се пропусне накисването предварително, но с кафяв ориз се получава пленително вкусно. Предварителната подготовка е лесна, и сложен в гювеч се готви сам, които са неуспорими предимства в моята кухня. Ето и рецептата :


Зеленчуков гювеч с кафяв ориз 





5-6 картофа
1 ч.ч кафяв ориз
3 моркова
3 глави лук
3 скилидки чесън
1 патладжан
1 зелена чушка
1 червена чушка
300 мл доматен сок
2 ч.л червен пипер
1/2 ч.л черен пипер
2 ч.л риган
олио
сол


Кафевия ориз се накисва от предната вечер в студена вода. Патладжана се бели и реже на кубчета, поставя се в купа. Посолява се и се покрива с вода. Похлупва се с чиния, за да бъде целия под вода. Лука се реже на полумесеци, чесъна на дребно. Картофите се почистват и нарязват на парчета, чушките на кубчета, а морковите на шайби или половинки.




Патладжана се изплаква със студена вода и се смесва с другите зеленчуци. Прибавя се ориза и подправките. Всичко се поставя в гювеч или отделни гювечета. Залива се с доматения сок, олиото и чаша вода. Слага се в студена фурна и се включва на 200 градуса. Щом заври се намаля на 160 градуса. Готви се докато всичко се сготви, около 1,5-2 часа. Приятен апетит! 

4 коментара:

  1. Теди,
    кафявият ориз се готви точно по този начин - в глинен гювеч.Иначе, дори и накиснат се сварява много трудно.Пробвала съм и знам от личен опит.Чудесно зеленчуково ястие се е получило.Ще го изпробвам и аз при първа възможност.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, аз все още експериментирам с него, но така приготвен много ми хареса. Получи се повече от чудесен! Опитай и ти! Весела вечер!

      Изтриване
  2. Интересно, явно е права Елена, готвила съм, но не ми допада, стои ми суров все, явно и технологията е важна.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз съм на мнение, че не може всичко да харесваме. Аз например не харесвам босилек, колкото и да опитвам, не ми се получава. Но гювеча спокойно може да се приготви и с бял ориз, също ще бъде много вкусен и ароматен. Сърдечни поздрави, Веси!

      Изтриване