Търсене в този блог

събота, 14 февруари 2015 г.

Морковени кексчета и шоколадови сърца



Не бях планувала да правя нищо сърцато за празника, обаче след последната седмица, в която сърца изскачаха от всеки ъгъл преосмислих решението си. Весело ще ми е на мен правенето, и вкусно на всички около мен яденето. Вчера реших да отида да си купя силиконови форми сърца и да започна да творя. Първо реших да направя шоколадови сърца. В много от блоговете има такива, ето ги и при мен:

 

Шоколадови сърца




100 гр. бял шоколад
100 гр. кафяв шоколад
шепа лешници
шепа сушени череши


Преди време си бях купила сушени череши бели и черни. Оказаха се много вкусни и търпящи трансформации. Този път реших последните да ги вложа в шоколадовите сърца и кексчетата. С деликатната си кисела жилка чудено допълваха вкуса на шоколада. Разтопих шоколадите в отделни купи и започнах да подреждам. Първо бял шоколад, после ред череши и лешници, и завърших с кафяв шоколад. Оставих в хладилник да стегнат, и после имах 5 шоколадови двуцветни сърца.
За морковените кексчета заложих на пълната импровизация и опцията изчисти шкафа и хладилника. Получиха се чудни кексчета. Ето и рецептата:


Морковени кексчета





1 чаша настъргани моркови
2 цели яйца и 1 белтък
1 чаша кафява захар мусковадо
1 капсула ванилия
1 бакпулвер
1/2 чаша смлени орехи
1/4 чаша нарязани сушени череши и кайсии
1 чаша брашно
1/4 чаша разтопено масло


Яйцата се разбиват със захарта с миксер, прибавя се бакпулверът и ванилията. Следва разбъркване на ръка- прибавят се морковите, орехите, сушените плодове. Накрая се прибавят разтопеното масло и брашното. Пекат се в загрята на 200 градуса фурна до готовност. Изваждат се на решетка да изстинат. По желание се поръсват с пудра захар.






Няма коментари:

Публикуване на коментар