Търсене в този блог

вторник, 3 февруари 2015 г.

Домашна лека майонеза

Никога не бях се замисляла, че мога да си приготвя майонеза вкъщи. То аз и не употребявам особенно много, например 2-3 пъти годишно, основно за салати. Обаче когато ми попадна рецептата за домашна майонеза реших да опитам. Обикновенна майонеза с яйца, било цели или само жълтъци не бих се престрашила да опитам. Сурови яйца не употребявам, а още повече не бих дала на децата си. Затова за мен остана варианта за лека майонеза. И се започна едно правене - един път стане, следващия не, след това пак стане, после пак не става. Сега вече знам, че дори и да не ми се получи мога да си направя майонезен сладкиш, без да похабявам продуктите.Ето и рецептата:


Домашна лека майонеза

 




100 мл прясно мляко
200 мл олио
лимонов сок
сол


Много е важно продуктите да са на стайна температура. Ако млякото е било в хладилник се оставя поне един час извън него за да се стопли. Сипвам прясното мляко в тесен съд, този който си идва с пасатора. След това покривам и оставям на стайна температура един час, а най-добре и повече, например 2-3 часа. След това добавям олиото, като внимавам да не се смесят и да останат на пластове. В никъкъв случай не се разбърква. Точно преди разбиване слагам лимонов сок от около половин лимон, и кафена лъжичка сол. Обаче тези двете съставки е хубаво да се сложат на вкус. След това потапям пасатора, завъртам 30 секунди на дъното, докато се захване и внимателно издърпвам нагоре. Това е, лесно, вкусно, достъпно. И много по добро от това в магазина ;)

Няма коментари:

Публикуване на коментар