Търсене в този блог

понеделник, 29 август 2016 г.

Млечен хляб с мед



В понеделник започвам с любимата ми тема- за хляба. Не веднъж съм споделяла, че обичам да меся хляб, особенно, когато се получава накрая една такава пухкава и вкусна питка. В рецептата комбинирах прясно и кисело мляко и на финала имах фантастичен хлаб. 




Медените хлебчета също са ми слабост, а печените в тенжера са с уникална коричка. Не са нужни много усилия за приготвянето, втасването и печенето забавят процеса. Но си струва всяка минутка отделена за кръглото хлебче. Ето и продуктите- не много на брой, но напълно достатъчни за крайния резултат:

Млечен хляб с мед





4 ч.ч брашно
1 ч.ч прясно мляко
1 ч.ч кисело мляко
7 гр. суха мая
1 с.л мед
1 ч.л сол




В затопленото прясно мляко се разтваря маята и меда. Брашното се пресява заедно със солта в купа. Прави се кладенче, и когато маята се активира се прибавя към брашното. Постепенно, разбърквайки с лъжица се прибавя и киселото мляко. Когато се оформи на топка тестото се прехвърля на набрашнен плот и се измесва с ръце.



Оставя се покрито тестото в купа да удвои обема си. След това отново се премесва и се поставя върху хартия за печене. В това време се загрява фурната на 220 градуса. Поставя се в нея тенжера с капак, или от йенско стъкло, отново с капак да се загрява във фурната. Когато хлябът се надигне отново, фурната трябва да е загряла. С помоща на хартията за печене се прехвърля питката в тенжерата. Захлупва се с капака. Пече се 40-45 минути, като след 30-те може да се провери за готовност. На последните 5-10 минути може да се махне капака, но аз не съм го махала и се получи чудесна коричка. След изваждане питката се поставя на решетка да се охлади напълно. Приятен апетит!

3 коментара:

  1. Теди,
    прекрасен хляб се е получил.Много ароматен и вкусен.Навремето от селските фурни се разнасяше аромат на много вкусен хляб.Но днес голяма част от хляба е пълен с консерванти.Затова е хубаво човек да прави и в къщи вкусен хляб.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  2. Фантастичен хляб!
    Никога не съм пекла в тенджера, ще опитам непременно!

    ОтговорИзтриване
  3. Нищо не може да се сравни с домашният хляб. Много съм щастлива, че успях да се науча, и сега хлебните ми произведения се получават ;) До преди няколко години можех само да си мечтая за домашен хляб.
    Хлябът изпечен в тенжера е с много финна и вкусна хрупкава коричка. Когато не съм замислила друго, пека по този начин.

    ОтговорИзтриване