Търсене в този блог

четвъртък, 21 юли 2016 г.

Яхния с пилешко месо



Една от любимите яхнийки у дома. Обикновенно я приготвям със свинско месо и консервирани домати. Но когато ми пратят хубави домашни домати, я приготвям по този начин. Много малко продукти, но много вкусно и засищащо ястие. А сосчето е уникално вкусно, "изяжда" доста хляб ;)


Яхния с пилешко месо



500 гр. пилешко месо
4 глави лук
5-6 домата
1/2 ч.л захар
1 ч.л риган
1 ч.л червен пипер
олио
сол





Пилешкото месо се нарязва на хапки. Лука се почиства и реже на кубчета. Доматите се почистват и белят. Нарязват се също на кубчета. В тенжера се задушава лука в мазнината, и когато омекне се прибавя захарта. Добавя се месото, и когато смени цвета си, се прибавят подправките и се посолява. Накрая се сипват доматите. Ястието се готви на тих огън, под капак, докато месото стане готово. При поднасяне се поръсва с магданоз. Приятен апетит!

7 коментара:

  1. Теди,
    преди години моята баба правеше чудесни яхнии.С много стар лук и само 1 домат.Ставаха много вкусни - приготвени на печка с дърва и от съвсем младо пиле.Припомни ми тези вкусни времена.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, бабите ни приготвяха много вкусни гозби. А какви домати отглеждаха, по цял килограм ;) Усмихнати и прохладни почивни дни!

      Изтриване
  2. Няма ги бабите, няма ги и доматите почти, но яхнийката ти си я бива, и също ми е любима, предложението на Ели също звучи чудно - с много лук, и малко домат!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Става много вкусно, когато е домашно приготвено. А сега в сезона на хубавите домати трябва максимално да се възползваме от тях. А когато не са в сезон може с по-малко да се приготви. Хубав ден, Веси!

      Изтриване
  3. Ммм, прииска ми се да си топна хапчица в тази яхнийка! Представям си я наръсена с много магданоз и топла, топла как от чинията излиза тънка нишка пара.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сега като ме върна назад, и на мен ми се прииска същото, Сисе! Много вкусна яхнийка! Поздрави и усмихнат ден!

      Изтриване
    2. Сега като ме върна назад, и на мен ми се прииска същото, Сисе! Много вкусна яхнийка! Поздрави и усмихнат ден!

      Изтриване