Търсене в този блог

сряда, 1 април 2015 г.

Козунакът на Танита

Когато преди години открих рецептата на Танита за козунак, не бях правила преди. Виждала съм бабите ми да правят козунаци, но тогава нито съм участвала, нито съм се вълнувала от тях. Помня, че в стаята температурата се вдигаше много, и постоянно ми се караха за отворената врата. Много ми се струваше дълго и трудоемко. Когато видях рецептата на Танита реших да опитам. Много хубава рецепта. Въпреки, че не мога да ги докарам на външен вид, на вкус са прекрасни. Ето я рецептата с продуктите, които аз вложих:



Козунаци

 

 



3 яйца
1 ч.ч прясно мляко
 ¼ чаша разтопено масло
1 ч.ч захар
1/2 ч.л. сол
4 чаши брашно+допълнително
7 гр суха мая
2 бр ванилена захар
2 шепи стафиди, накиснати в сироп от бъз
олио



Първо отделяме един жълтък за намазване. Хубаво и препоръчително е прясното мляко и яйцата да са извадени от хладилника от предната вечер, или поне от няколко часа. Този път реших да меся в кухненски робот. Сложих течните съставки: двете цели яйца и белтъкът, леко разбъркани, прясното мляко,  маята разтворена в малко прясно мляко, разтопеното масло. Пуснах да се завърти за малко с бутона за тесто. Прибавих пресятото брашно, разбъркано със солта, захарта и ванилената захар. Когато робота омеси тестото, прибавих на части олиото, и оставих да втасва вътре.



Когато утрои обема си премесих, добавих накиснатите  стафиди и оформих със сплитане в правоъгълна и кръгла форма. Изчаках отново да втасат и изпекох в загрята на 180 градуса фурна. Получиха се страхотни козунаци.

Няма коментари:

Публикуване на коментар