Търсене в този блог

вторник, 27 януари 2015 г.

Яхния от свинско със сини сливи


Мил спомен от детството. Много обичах тази яхния, която моята баба приготвяше. Аз не помня точно как я правеше, но ясно си спомням за сушените сини сливи, които слагаше. Толкова вкусно, толкова сладко никога не съм си хапвала. А ето я въпросната яхния, през моя поглед:


Яхния от свинско със сини сливи



700-800 гр свинско месо
7-8 глави лук
150 гр. сушени сливи(без костилки)
500 мл. доматен сок
червен пипер
1/2 чаша вино
олио
риган
сол


Накисвам сините сливи във вода. Нарязвам свинското на хапки и задушавам в олио, след като се позапържи леко добавям лука на полумесеци. Запържвам и него. Добавям виното и изчаквам да се изпари. Подправям със сол, риган и червен пипер. Добавям доматения сок и сливите. Ако има нужда добавям и малко вода. Варя до готовност. Получава се много вкусна и сладка яхния.

2 коментара:

  1. Признавам, не съм опитвала яхния със сушени сини сливи.
    Предполагам, че е пропуск от моя страна, който бързо трябва да поправя :) Изглежда интересно и вкусно, Теди.

    ОтговорИзтриване
  2. Здравей Мария, яхнията е много вкусна, особенно ако обичаш сладко-солените ястия. Ако е така непременно си я приготви ;)

    ОтговорИзтриване