Търсене в този блог

понеделник, 26 януари 2015 г.

Меденки




Много, много любими и лесни меденки. Стават бързо и много бързо свършват. Когато големият ми син преди няколко дни пожела да направим меденки беше 20.30 часа. Спретнах ги за час, като детето ме заряза след като изряза една тава формички. Аз обаче се изхитрих и ги направих на топчета, лично аз така повече ги харесвам. Рецептата е тази на Ванчето от сайта Гответе с мен. Там тя е предложила и вариант на пълнеж, но аз никога не съм го правила. Винаги изрязвам формички или правя топчета. А ето и рецептата:


Меденки



захар-1 ч.ч.
олио-1ч.ч.
мед-6 с.л.
яйца-2 бр.
сода бикарбонат-1 ч.л.
канела-2 с.л.
брашно за средно твърдо тесто




Разбивам с миксер яйцата със захарта докато се стопи. Прибавям олиото, стопения мед, содата и канелата. Добавям брашно и омесвам на плот. Разделям на 2-3 топки, разточвам и изрязвам формички, или правя топчета, които леко сплесквам. Пека на 200 градуса до леко покафеняване. Ако се препекат остават твърди,  но и така са вкусни. По желание могат да се слепят с мармалад. Чудесни меденки! 

Няма коментари:

Публикуване на коментар